About Me

My photo
berada di atas tanah bawah langit ~ ciptaan Allah yg maha esa

Monday, April 29, 2013

Allah lindungi kami para mujahid ilmu -.-"


بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته. . .

29-04-2013 (Isnin) 02:22 a.m Malaysia.

Bila bukak facebook je, penuh wall dgn status kawan berkaitan dengan keselamatan kami di Jordan yang semakin merunsing. Katanya, pihak syiah nk serang orang sunni kat sini sbb org sini tolong bg laluan kpd org Syria untk bwk keluar msk snjata untuk org Syria.  Allahuakbar. Mula-mula terdengar berita yg Jordan bakal diserang, aku buat bodoh je krn katanya pihak Jordan ada hbgn luar dgn Israel. So, sedikit sebanyak, Jordan mungkin terselamat. Tup-II, begini pulak ceritanya. Sumber dari kawan yg duk sakan 4 :-

:: Tadi musyrifah (Miss Turfah) masuk bilik. Dia tanya kami x dengaq ka bunyi tembak-tembak. Dia bagitau masa dia kat bilik dia rasa bergegar-gegar. Katanya,"kalau rumah aku kena bom aku nak kamu bawak anak-anak aku balik Malaysia. Ajar dia mengaji al-Quran. Aku nak dia jadi orang yang selamat". Sedihnya...Rasa sebak di dada bila tengok muka miss tadi...Selamatkan Bumi Jordan ya Allah...Sekarang tentera Amerika dah mencecah 200 orang di utara Mafraq (sempadan Jordan-Syria)..Raja Jordan dah mula 'naik angin' miss kata tadi tapi x tau lah sejauh mana semua ni akan berlarutan...

Sama-samalah kita doakan Bumi Jordan dan seluruh
isinya dalam lindungan Allah... ::


Kononnya, tentera Amerika hntr 200 tentera utk pihak Jordan. Sebenarnya mereka juga ada niat jahat. Sekarang, Raja Jordan naik angin. Bila kami tanya rakyat Jordan, mereka cakap benda ni hanya khabar angin semata-mata. Kawan aku cuba bertanya perkembangan berkaitan hal ini dgn doctor ( pensyarah )  juga pemandu teksi. Jawapannya tetap sama. “Ma fii harb.”
Pihak Education Malaysia Jordan ( EMJ ) sedang cuba mengemaskini data-II pelajar sini. BKAN setiap negeri  pun tgh sibuk mengumpul mklumat. Barisan kepimpinan menasihati agar kami menyimpan dokumen-II yg penting n brg-II yg penting di satu tmpat supaya kalau ada apa-II senang nk bwk blk.
Setakat ni, berita aku dapat adalah, bom telah di jatuh kan di Sarhan, utara Jordan. It’s mean sempadan Syria-Jordan. Dan ianya juga membawa maksud di Mafraq. It’s it ? Kereta kebal dah masuk dlm 10 buah. Allah. Sekarang ni, kami hanya mampu berdoa agar peperangan ini tak terjadi. Moga Allah melindungi kami. Aku tak kisah sangat kalau kami kena balik n datang Jordan balik. Yang aku sangat runsingnya, kalau ditakdirkan macam pelajar Malaysia yg bljr kat Syria. Mereka terpaksa smbg pengajian mereka kat sini disebabkan perang di Syria.

##Berita ini tidak disampaikan kepada family di Malaysia kerana dikhuatiri mereka sgt bimbang.

:: kami disini ( Jordan ) memohon tembakan doa agar peperangan ini tak terjadi. CANCEL !! . sama-II berdoa. ::


_it’s come with love. Cahaya Perasaan tak berani nk bgtau family psl ni.Ottokeyy._

No comments:

Post a Comment